Valmennusryhmät

Valmennusryhmä tarkoittaa, että asiakas sitoutuu haluamakseen ajaksi (tutustumismielessä vaikka vain kuukaudeksi) ns. kotiryhmään, eli viikoittaiseen vakioryhmään jossa kaikilla osallistujilla on samansuuntainen tavoite. Valmentaja oppii tuntemaan asiakkaat ja suunnittelee treenit siten, että ne kehittävät asiakkaita tavoitteiden suunnassa. Valmennusryhmät ovat pienryhmiä yksilöllisen ohjauksen takaamiseksi.


Oheistunnit ovat valmennusryhmiä tukevia treenejä. Valmennusryhmä-kortilla käydään vain omassa kotiryhmässä, Valmennuslevel-kortilla on rajaton oikeus osallistua haluamilleen oheistunneille niin usein kuin haluavat. Näille tunneille ilmoittaudutaan erikseen LeWellin kotisivujen kautta.

VALMENNUSRYHMÄT - TUNTISISÄLLÖT

RENTOA RÄHINÄÄ

Rentoa Rähinää –treeneissä painotus on voiman kehittämisessä. Harjoittelu jaetaan lihaskestävyys-, voimakestävyys-, nopeusvoima- ja maksimivoimajaksoihin. Tunneilla käytetään monipuolisesti kuntosalilaitteita, oman kehon painoa sekä vapaita painoja. Tehokeinoja käytetään sarjojen, painojen ja lihastyötapojen kautta. Ryhmä soveltuu voiman hankinnan lisäksi kiinteyttäväksi harjoitteluksi ja pohjaksi muille (taito ja teho) lajeille.

SYKESAUNA

Sykesaunan tavoitteena on kehittää tehokkaasti lihaskuntoa sekä hapenkuljetuselimistön kuntoa saman harjoituksen aikana. Voima-osioissa käytetään enimmäkseen oman kehon painoa ja vapaita painoja. Ryhmä soveltuu hyvin myös kiinteyttäväksi harjoittelumuodoksi, lihaskestävyyden harjoittamiseen, painonpudotukseen, lajia tukevaksi harjoitteluksi.

Hikistä ja tehokasta!

PEHMEÄSTI KUNTOON

Pehmeästi kuntoon -ryhmä soveltuu painonhallintaan, tuki- ja liikuntaelinongelmaisille, astmaatikoille, kuntoilua aloitteleville, mutta myös tasapainottavana harjoitteena edistyneille. Tunnilla käytetään oman kehon painoa, monipuolisesti erilaisia välineitä (esim. pilatespallot, -renkaat, -rullat, bodybow, crosscore). Tunnilla keskitytään lihaskuntoon, liikkuvuuteen, tasapainoon sekä keskivartalon ja koko kehon hallintaan.

KUNTONYRKKEILY

Tunnilla treenataan lajinomaisia tekniikkaharjoitteita, eli lyöntejä, väistöjä ja liikkumisia. Treeniin kuuluvat myös erilaiset lihaskunto-, koordinaatio- sekä tasapainoharjoitteet. Kuntonyrkkeily on monipuolinen laji, jossa pääsee kuormittamaan koko liikuntaelimistöä ja kunto kasvaa kohisten. Laji sopii erittäin hyvin kaikille vauhdikkaasta ja hikisestä kuntoilusta pitäville! Erityisesti kuntonyrkkeilyä voi suositella esimerkiksi istumatyöntekijöille, jotka kärsivät niska- ja hartiaseudun jäykkyydestä ja kiputiloista.

FITTI

Fitti on tiukka treeni, jossa uhmataan perinteisiä harjoittelumetodeja. Tunnilla haastetaan sykettä ei-niin-perinteisin-keinoin, samalla kun lihakset saavat kyytiä ja ne unohduksissakin olleet ilmoittavat olemassa olostaan. Viimeistään treeniä seuraavana päivänä. Tunti sopii loistavasti valmennusryhmäksi heille, joilla on jo hieman pohjaa harjoittelusta ja ovat valmiita haastamaan itseään uudella tavalla.

HYVÄN OLON RYHMÄ

Hyvän Olon Ryhmässä etsitään omaa hyvää oloa monipuolisen liikkeen avulla. Kehoa treenataan niin peruskestävyyden, vauhtikestävyyden, lihasvoiman ja ennen kaikkea kehonhuollon kautta.  Monipuolisen treeniohjelman kautta jokainen pyrkii löytämään itselleen parhaimpia keinoja oman kehon kuunteluun ja kehittämiseen. Ryhmä sopii erinomaisesti niille, jotka kaipaavat lisämotivaatiota ja vaihtelua treenaamiseensa, tai ensimmäisenä valmennusryhmänä LeWELLin treenikonseptiin tutustumiseksi.

OHEISTUNNIT - TUNTISISÄLLÖT

POLAR SYKE

Syke on treeni, jonka tarkoitus on kehittää aerobista kuntoamme. Pääsääntöisesti tunti totetutetaan sisäpyöräilytuntina, mutta välillä ohjaaja saattaa ottaa käyttöön esim. step-laudat tai oman kehon painolla tehtävät liikkeet. Tunti sopii yhdistettäväksi esim. venyttelytuntiin tai osaksi omaa salitreeniä. Tunnilla käytetään Polarin sykeohjausjärjestelmää, joka opettaa tekemään treenin oikeilla syketasoilla. Valmentaja kertoo tunnin aikana miksi eri syketasoilla treenataan, ja osallistujat pystyvät seuraamaan omaa tekemistään valkokankaalta.

POLAR TOIMINNALLINEN

Tällä tunnilla haastetaan monipuolisesti koko kroppaa. Harjoitusliikkeet saattavat yhdistää vaikkapa lihaskuntoa ja tasapainoa, tai lihaskestävyyttä ja motoriikkaa. Välillä treenataan oman kehon painolla, välillä käytetään monenlaisia välineitä traktorin renkaista kahvakuuliin ja crosscore-nauhoista kuntopalloihin. Tunti on haastava – mutta jokaiselle omalla tasollaan. Tunnilla on mahdollisuus käyttää Polarin sykeohjausjärjestelmää valmentajan ohjeistuksen mukaan.

POLAR HIIT

Hiki pintaan ja hengityselimistö töihin! Polar Hiit on toiminnallinen tunti, jossa kroppa lämmitetään ensin kunnolla ja rauhassa, ja sitten tehdään napakka ja tiukka HIIT-harjoitus. High Intensity Interval Training -eli vaihtelevilla (mutta lyhyillä) työjaksoilla nostatetaan sykettä jopa lähelle maksimia. Tuntia ei suositella aloittelijoille, mutta jonkin verran treenanneet pärjäävät hienosti mukana – jokainen tekee treenin omalla tasollaan. Tunnilla käytetään Polarin sykeohjausjärjestelmää.

JOOGA

Dynaamisempaa Astangaa, sekä lempeää Yin -joogaa yhdistelevä joogatuntimme on hetki omalle hyvinvoinnillesi. Tämä treeni vahvistaa, venyttää ja tasapainottaa kehoa ja mieltä. Tunti sopii kaikille. Mukaan voi halutessaan ottaa oman maton ja joogablokin, mutta meiltä löytyy välineet kaikille tarvitseville.

CORE

Core on keskivartaloon keskittyvä harjoitus, jonka tarkoituksena on parantaa kestävyyttä, voimaa ja liikkuvuutta – kehonhallintaa unohtamatta. Kaikki liike lähtee keskivartalosta – tällä tunnilla se laitetaan kuntoon. Tunti sopii hyvin vaikka yhdistettäväksi omaan aerobiseen lämmittelyyn, tai kehonhuoltotuntiin.

KEHONHUOLTO

Kehonhuolto on puolen tunnin mittainen treeni vaihtuvin teemoin. Tunti pidetään kanveesilla ja toteutetaan joko kokonaan ilman välineitä, tai keppejä/renkaita/rullia/palloja tms. hyväksi käyttäen. Tunti sopii mainiosti aerobisen treenin tai lihaskestävyystreenin perään, tai ihan omana kokonaisuutena. Tunti sopii kaikille.

RENOTUTUS

Pysähdy ja ota hetki itsellesi. Rentoutus pidetään omassa rauhallisessa tilassa, ja tavoitteena on aktivoida palautumista tukevaa parasympaattista hermostoamme hengitysharjoituksilla, kehoa avaavilla liikkeillä ja kevyillä venytyksillä. Tunti päättyy aina rentoutusharjoitukseen. Tälle tunnille voi tulla omana harjoitteenaan, mutta tunti sopii myös minkä tahansa treenin jälkeen tehtäväksi. Vaatetus tunnilla on rento ja lämmin, mielellään pitkät hihat ja puntit. Salissa on tarjolla vilttejä. Tunti sopii kaikille.

SYVÄVENYTTELY

Syvävenyttelyssä kaikki venytykset tehdään pitkäkestoisina samalla hengitystä syventäen ja kehoa  tietoisesti rentouttaen. Syvävenyttely on monipuolinen venyttelytunti, joka sopii kaiken kuntoisille ja ikäisille. Rauhallisesti etenevällä tunnilla käydään koko keho läpi. Tunnilla tehdään pitkäkestoisia venytyksiä, joiden tavoitteena on avata kehon kireimmät kohdat. Syvävenyttelyn tavoite on vähentää jäykkyyttä ja siitä aiheutuvia kipuja ja ryhtivirheitä. Säännöllisellä harjoittelulla nivelten liikkuvuus paranee, mikä mahdollistaa paremman kehonkäytön ja ryhdin.

FASCIA

Fasciatunnit on tarkoitettu lihasten sekä lihaskalvostojen jäykkyyksien ja kireyksien vähentämiseen ja ennaltaehkäisyyn. Erilaisilla dynaamisilla liikkeillä ja välineillä saadaan parannettua pinnallisen ja syvän fascian liukuvuutta eli liikkuvuutta. Tällöin lihasten hermotukselle jää enemmän tilaa, nestekierto ja aineenvaihdunta tehostuvat, sekä lihasten elastisuus ja voimantuotto paranevat.