Voimavarat

Vahvempi mieli, vahvempi keho - löydä tasapaino kuormituksen ja levon välillä!

LeWELLin Voimavaravalmennus on rakennettu sinulle, joka haluat parantaa stressinhallintaasi, lisätä palautumistasi ja parantaa untasi. Valmennus auttaa sinua kehittämään kehon ja mielen hyvinvointia juuri sinulle sopivalla tavalla sekä löytämään tasapainon kuormituksen ja levon välillä. Lopputuloksena vahvempi mieli, vahvempi keho!

Voimavaravalmennuksessa kartoitetaan sinua kuormittavat ja palauttavat tekijät sekä mietitään, minkälaisilla teoilla ja askelilla voimme parhaiten tukea palautumistasi ja voimavarojasi. Valmennuksen aikana kasvatetaan tietoutta ja ymmärrystä stressistä, unesta sekä kehon, mielen ja hermostomme toiminnasta. Tarkkaillaan ja reflektoidaan omaa toimintaamme sekä sitä, mitkä tekijät kuormittavat ja palauttavat meitä ja miksi ylläpidämme näitä asioita elämässämme. Ymmärryksen kautta pyritään muuttamaan toimintaa kohti arvojen mukaista, kehon ja mielen hyvinvointia tukevaa toimintaa

Stressi. mitä se on ja miten se meihin vaikuttaa?

Stressi on fyysinen ja psyykkinen reaktio meihin kohdistuviin haasteisiin, vaatimuksiin ja odotuksiin. Nämä voivat tulla ulkopuolelta, tai olla meidän itsemme asettamia. Stressi on normaali osa elämää, ns. ”liikkeelle paneva voima”, ja voi auttaa meitä suoriutumaan hyvin paineen alla. Kuitenkin, kun stressi muuttuu krooniseksi tai ylivoimaiseksi, se voi vaikuttaa negatiivisesti fyysiseen ja henkiseen terveyteemme

Stressin mahdollisia vaikutuksia kehossa:

  • Sydän- ja verisuonitautien riski: Pitkittyneen stressin seurauksena verenpaine nousee, sydämen syke nopeutuu ja verisuonet supistuvat, mikä lisää sydän- ja verisuonitautien riskiä.
  • Päänsärky: Stressi voi aiheuttaa päänsärkyä ja jännityspäänsärkyä.
  • Ruuansulatusongelmat: Stressi voi aiheuttaa ruuansulatusongelmia, kuten närästystä, vatsakipua, ripulia tai ummetusta.
  • Unettomuus: Stressi voi häiritä unen laatua ja aiheuttaa unettomuutta.
  • Ahdistus ja masennus: Pitkäaikainen stressi voi lisätä ahdistuksen ja masennuksen riskiä.
  • Lihasjännitys: Stressi voi aiheuttaa lihasten jännitystä ja kipuja, etenkin niskassa, hartioissa ja selässä.
  • Immuunijärjestelmän heikkeneminen: Pitkäaikainen stressi voi heikentää immuunijärjestelmää, mikä lisää sairastumisen riskiä.

Stressin vaikutukset henkiseen hyvinvointiin 

  • Ahdistus ja huolestuneisuus: Stressaavat tilanteet voivat aiheuttaa ahdistusta ja huolestuneisuutta, ja pitkäaikainen stressi voi lisätä ahdistuneisuuden riskiä.
  • Masennus: Pitkäaikainen stressi voi lisätä masennuksen riskiä.
  • Ärsyyntyneisyys: Stressi voi aiheuttaa ärtyneisyyttä ja vihaa, mikä voi johtaa ongelmiin sosiaalisissa suhteissa.
  • Uupumus: Jatkuva stressi voi johtaa uupumukseen, jolloin henkilö kokee voimattomuutta ja väsymystä.
  • Vaikeudet keskittyä: Stressi voi vaikeuttaa keskittymistä ja muistamista.
  • Itsetunto-ongelmat: Pitkäaikainen stressi voi vaikuttaa itsetuntoon ja itsearvostukseen.

MUUTOKSET ELINTAVOISSA JA STRESSINHALLINTA

Pienetkin muutokset elintavoissa voivat olla tehokas tapa hallita stressiä ja edistää hyvinvointia.
Tässä muutamia elämäntapamuutoksia, jotka voivat auttaa stressin hallinnassa:

  • Säännöllinen liikunta: Säännöllinen liikunta auttaa kehoa rentoutumaan ja vapauttaa endorfiineja, jotka voivat parantaa mielialaa ja vähentää stressiä.
  • Tasapainoinen ruokavalio: Syö terveellistä, ravitsevaa ruokaa ja vältä epäterveellisiä ruokia ja juomia, kuten kofeiinia, alkoholia ja sokeria.
  • Riittävä uni: Pyri nukkumaan tarpeeksi ja ylläpitämään säännöllistä unirytmiä. Unen puute voi heikentää kehon kykyä käsitellä stressiä ja heikentää mielialaa.
  • Rentoutuminen ja meditaatio: Käytä aikaa rentoutumiseen ja meditaatioon päivittäin. Rentoutumisharjoitukset voivat auttaa kehoa ja mieltä rentoutumaan ja lievittämään stressiä.
  • Sosiaalinen tuki: Pidä yhteyttä ystäviin ja perheeseen, ja jaa huolesi heidän kanssaan. Sosiaalinen tuki voi auttaa lievittämään stressiä ja parantamaan mielialaa.
  • Ajanhallinta: Pyri hallitsemaan aikatauluasi ja asettamaan realistisia tavoitteita. Liiallinen stressi voi johtua ylivoimaisilta tuntuvista tehtävistä tai kiireestä.
  • Hengitysharjoitukset: Keskity hengitykseen ja käytä hengitysharjoituksia stressin lievittämiseen. Syvään hengittäminen voi auttaa kehoa rentoutumaan ja vähentämään stressiä.

KAIPAATKO APUA TAI TUKEA OMAN JAKSAMISESI KANSSA?
POHDITKO KUINKA PALJON JA MITEN SINUN ON JÄRKEVÄÄ TREENATA?
VARAA AIKA MAKSUTTOMAAN PT-VARTTIIN, JA TULE JUTTELEMAAN VALMENTAJIEMME KANSSA SIITÄ,
MINKÄLAINEN KOKONAISUUS PALVELISI SINUA PARHAITEN. 

tutustutaanko?

leena nieminen

Leena on ollut liikunta- ja hyvinvointialalla töissä jo yli 20 vuotta. Hän on koulutukseltaan muun muassa personal trainer ja life coach, ja valmistuu pian ratkaisukeskeiseksi lyhytterapeutiksi. Lisäksi hän suorittaa psykologian opintoja avoimessa yliopistossa.
Leenan erikoisosaamista ovat esimerkiksi ravintovalmennus, stressinhallinta, voimavarojen huomioiminen ja ratkaisukeskeiset coaching-keskustelut. Leena rakastaa matkustelua, ja hän harrastaa kuntosalilla käyntiä, kehonhuoltoa ja lenkkeilyä!

meri-sisko mäkinen

Moikka! Olen Meri-Sisko, ja  koulutukseltani olen kasvatustieteen maisteri – käyttäytymistieteilijä sekä yksilövalmentaja, fysiikkavalmentaja, ravintovalmentaja, tietoisuustaitovalmentaja sekä erä- ja luonto-opas. 

Valmentamiseni perustuu ajatukseen ihmisen kokonaisvaltaisuudesta, tietoisesta toiminnasta, arvojohtoisuudesta sekä hyvän fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen reservin ja kunnon hyvinvointia tukevasta vaikutuksesta. Valmennuksessani avaintekijöitä ovat mm. tietoinen toiminta, kuormituksen ja palautumisen tasapaino, motivaatio, luontoyhteys, omien arvojen tuntemus ja muutos kohti itselle merkityksellistä elämää.

Voimavaravalmennuksessa tavoitteenamme on kasvattaa tietoisuutta siitä, mikä sinulle on tärkeää, miten se tällä hetkellä onnistuu elämässäsi, mitkä tekijät, rutiinit ja tavat elämässäsi tällä hetkellä palauttavat ja kuormittavat sinua sekä etsimme sinulle sopivat tavat tukea voimavarojasi ja viedä itseäsi kohti sinulle merkityksellistä. Kasvatamme tietoa ja ymmärrystä niin oman toiminnan juurisyistä kuin mm. stressistä, hermostosta, unesta sekä sopivan liikkeen ja ravinnon merkityksestä oman hyvinvoinnin ja voimavarojen tukena käytännön tekoihin keskittyen.

Tervetuloa valmennukseen!

VOIMAVARAVALMENNUS - VALMENNUSPAKETTI

Voimavara -valmentajat:
Leena Nieminen ja Meri-Sisko Mäkinen

Valmennus sisältää: 

Alkukartoitus

Firstbeat Life-hyvinvointianalyysi

Parempaan palautumiseen ja stressinhallintaan tähtäävät harjoitusohjelmat

Ohjeet, neuvot ja vinkit ravitsemukseen, uneen ja palautumiseen tavoitteesi mukaisesti

10 (4kk) tai 16 (8kk) tapaamista (liikunta ja psyykkinen valmennus) valmentajasi kanssa

Tarvittavat mittaukset ja testit (esim. kehonkoostumusmittaus tavoitteen mukaisin väliajoin) valmennuksen aikana

Säännöllinen yhteydenpito valmentajasi kanssa

Kesto ja hinta
4kk: 349€/kk
8kk: 299€/kk

Jos et ole varma, olisiko tämä valmennuskokonaisuus sinulle paras, tai sinulla on monia eri tavoitteita, etkä tiedä mistä päästä olisi järkevää aloittaa, me autamme mielellämme!

Varaa aika maksuttomaan PT-Varttiin, ja tule juttelemaan asiantuntijoidemme kanssa. PT-Vartti ei sido sinua mihinkään, mutta pääset aidosti puntaroimaan, olisiko meidän valmennuksemme juuri sinua varten. 

mietitkö vielä, sopisiko tämä valmennus sinulle?

Varaa aika maksuttomaan PT-Varttiin. Se ei sido sinua mihinkään, mutta saattaa olla alkusysäys kohti vahvempaa kehoa.  

Scroll to Top